Придбати якісні товари недорого та у будь-якій кількості – бажання кожного онлайн-бізнесу. Безсумнівним лідером серед країн-виробників, які пропонують свою продукцію дешево, є Китай. Проте придбати товари на китайських онлайн-майданчиках не просто. Найбільш популярними серед українських підприємців є 1688 і Taobao. Як вибрати між 1688 та Taobao, про що варто знати, та з ким краще налагодити співпрацю для оптимізації логістичних витрат, розповідається далі.
Основні моменти
Стаття буде корисною для підприємців, які прагнуть придбати дешеву та водночас якісну продукцію в китайських інтернет-магазинах.
Матеріал дасть чітке розуміння, яка різниця між двома великими торговельними майданчиками, в чому плюси та мінуси кожного.
Роз’яснення, чому варто обрати сайт доставки товару з Китаю «Vector China», який є найкращим, допоможе розвіяти міфи та сумніви щодо доцільності залучення компанії-посередника до процесу купівлі товарів із Піднебесної.

Порівняння переваг 1688 та Taobao
Онлайн-майданчик Taobao заснований у 2003 році. Він є провідним маркетплейсом у секторі онлайн-покупок Китаю, на якому величезна кількість китайських продавців пропонують свою продукцію за роздрібними цінами. Аргументи 1688 проти Taobao наступні.
Переваги Taobao:
- придбати товари можна від 1 шт;
- кількість товарних позицій близька до 1 млрд;
- ціни низькі, доступні для більшості користувачів;
- широкий асортимент, від брендового одягу до високотехнологічної електроніки;
- веб-ресурс зручний, на ньому покупці відкрито публікують відгуки;
- орієнтується на індивідуальних покупців;
- цільова аудиторія – С2С;
- є багато рекламних пропозицій та пропонуються знижки;
- бізнес-модель платформи – роздрібні ціни та окремі позиції.
При порівняння цінників 1688 vs Taobao простежується суттєва різниця. На Таобао вони вищі до 40%, бо продаються тільки нові предмети, а на іншій платформі стратегія ціноутворення базується на оптовій торгівлі та продажу б/у товарів.
Торгову платформу 1688 заснували у 1999 році, зараз вона одна із найбільших. На ній здійснюється гуртова торгівля, товари продаються великими партіями, працюють у секторі В2В. Придбати там можна товари від великих китайських виробників та фабрик.
Переваги 1688:
- підходить для пошуку постачальників для великих оптових закупівель;
- є найвідомішим онлайн-ринком серед підприємців;
- дуже низьке число перекупників, торгових агентів без товару та шахраїв на майданчику;
- наявність на товарах значка надійності, який брендам неможливо купити, лише заслужити відмінною роботою на маркетплейсі, прозорістю та чесністю;
- найнижчі оптові ціни на всі китайські товари.
Багато з продавців встановлюють ліміти на мінімальний об’єм або суму замовлення. Хоча онлайн-платформа призначена для гуртової торгівлі, в останні кілька років деякі позиції можна придбати поштучно. Часто продавці замовляють продукцію на 1688, а продають в роздріб на Taobao з націнкою. Відгуки про 1688 повідомляють, що онлайн-сервіс підходить більше підприємцям із бізнес-досвідом роботи у Китаї.

Мінуси маркетплейсів
Інтерфейс платформ відрізняється. У Taobao він адаптований під особливості пошуку індивідуальних користувачів, має просту навігацію та привабливий дизайн. Його опонент через орієнтацію на оптові закупівлі має складнішу структуру.
Зрозуміти, який маркетплейс кращий, 1688 чи Taobao, допоможе перелік їх мінусів.
Недоліки:
- орієнтуються виключно на внутрішній ринок Китаю;
- вся інформація на сайтах та при спілкуванні з менеджерами надається тільки китайською;
- доставка здійснюється лише в межах країни;
- ціни написані тільки в юанях;
- оплатити замовлення можна лише через китайські платіжні системи.
Саме через ці особливості роботи обох майданчиків викуп замовлень з Китаю слід довірити компанії посереднику, як «Vector China».
Чому іноземцям варто мати партнера для купівлі на Taobao та 1688
Порівняння 1688 і Taobao показало одну спільну рису віртуальних майданчиків – у них замовити товари можуть лише громадяни Китаю, а служба доставки працює виключно на китайській території. Тому іноземним замовникам треба знайти партнера, який допоможе перевезти товари в Україну.
Відбувається така співпраця за наступним алгоритмом:
- клієнт повинен зареєструватися на веб-ресурсі компанії;
- потім йому надається віртуальна адреса у Піднебесній;
- далі клієнт обирає товари, декларує всю інформацію;
- довірити вибір та оформлення замовлення можна й компанії, надавши детальні характеристики та посилання на товарну позицію;
- узгоджуються ціни, умови викупу та поповнюється рахунок клієнта на сайті, щоб посередник зміг викупити товар;
- викуплена продукція доставляється замовнику.
Саме за такою моделлю працюють у «Vector China», посередник бере на себе зобов’язання щодо перемовин з постачальниками, перевіркою виробників, викупом замовлення, доставкою комерційних вантажів, а також посилок та різноманітних товарів.
Висновки
Підходять маркетплейси 1688 і Taobao для малого бізнесу та середнього. При великих потребах у об’ємі товарів краще купувати на 1688. Там вартість невисока, а для великих партій роблять ще й знижки.
Підприємцям з невеликим збутом та роздрібними замовленнями оптимальніше вибрати Taobao. Також платформа підходить початківцям, які тільки збираються відкрити власний онлайн-магазин.
Порада – варто орієнтуватись на своїх клієнтів, якими речами вони цікавляться, та обирати ті позиції, які користуватимуться попитом.
